Faget Sociale medier giver dig kvalifikationerne til selvstændigt og professionelt at varetage kommunikationsopgaver inden for virksomhedens sociale medier.

  Faget er et valgfag på akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling.

På faget Sociale medier lærer du at varetage kommunikationsopgaver inden for de sociale medier. Du lærer, at udvikle og håndtere virksomhedens kommunikation via de sociale medier, herunder at vurdere hvor i det sociale medielandskab virksomheden møder målgruppen gennem sociale medier.

Samtidig lærer du hvordan du bruger en social medieplatform til salg og kundeservice, og om social media markedsføring.

Indhold i faget:

  • Baggrunden for sociale medier
  • Netværkstankegangen og dennes indvirkning på kommunikation og engagement
  • De sociale medieplatforme, deres brugere og egenskaber
  • Opbygning af et community
  • Den virale kommunikation
  • Planlægning af brugerinvolverende aktiviteter
  • Salg og kundeservice i sociale medier
  • Måling af engagement og sentiment
  • Social mediestrategi og indpasning i eksisterende strategier

Målgruppe

Dette fag henvender sig til alle – lige fra lederen til en ny Marketingmedarbejder eller dig, der har interesse i de sociale medier.

Tilmeld dig hurtigst muligt

Daghold: Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. 
Aftenhold: Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag. 
Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.