Bliv skarp til at kommunikere via de sociale medier

Faget er et valgfag på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling.

Arbejder du med sociale medier i din virksomhed, eller har du et ønske om at gøre det? Få ny viden og inspiration til dit arbejde med sociale medier og lær at arbejde strategisk med virksomhedens tilstedeværelse på sociale platforme med dette fag i sociale medier.

Du lærer, hvordan du bruger de enkelte platforme, og hvordan du skaber dialog, engagement og brugerinvolvering. Du bliver også i stand til at skabe involverende og dialogbaseret kommunikation, der styrker relationen mellem virksomheden og kunderne.

I dette fag arbejder du både strategisk og praktisk med virksomhedens tilstedeværelse på sociale medier. Det gør dig i stand til at lave en kobling mellem virksomhedens overordnede formål, målgruppens behov og relevante sociale platforme.

I faget i lærer du at analysere, planlægge og implementere dine sociale mediestrategier, samt at overvåge, vurdere og måle på indsatsen på en række områder, så du kan dokumentere din indsats.

Indhold i faget:

  • Sociale medieplatforme
  • Netværkstankegangen og social kommunikation
  • Centrale teorier og metoder til udvikling af strategier
  • Engagement og community
  • Opbygning af dialog og brugerinvolverende aktiviteter
  • Praktisk anvendelse af aktuelle platforme
  • Monitorering, styring og effektmåling

Målgruppe

Faget er for dig med interesse i nye medieplatforme og online kommunikation. Måske er du ansvarlig for virksomhedens online kommunikationsstrategi. Eller måske er du konsulent og rådgiver for virksomheders udviklingsprojekter og implementering af brug af nye medier.

Niveau

Faget er en del af akademiuddannelsen i kommunikation og formidling.

En akademiuddannelse svarer til en kort videregående uddannelse. Du kan tage faget som en del af din uddannelse eller som et selvstændigt kursus.

Du kan med stor fordel vælge et Indledende kursus før eller sideløbende med, at du deltager på et fagmodul.

Vi gør opmærksom på, at  faget afsluttes med et skriftligt projekt og en mundtlig eksamen.

Er det længe siden, at du senest har skrevet en projekt-(opgave), så er det en god investering med et Indledende kursus i studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning. Her lærer du både om studieteknik og forskellige facetter i projektskrivning.

Tag en hel akademiuddannelse (AU)

Du kan tage en hel akademiuddannelse på typisk 2-3 år, enten på daghold eller aftenhold eller en kombination.

Du kan også sammensætte din uddannelse på tværs af retningerne. Se mere om den fleksible akademiuddannelse her

Læs mere om akademiuddannelsen i kommunikation og formidling.

Realkompetencevurdering

Har du viden og erfaringer, men aldrig fået et papir på det? Så bør du overveje at få en realkompetencevurdering.

Realkompetencer er den viden, de færdigheder og de kompetencer, du på forskellig vis har erhvervet uden for det officielle uddannelsessystem. Hvis du får anerkendt disse kompetencer, får du et bevis.

Læs om realkompetencevurdering >>

Ansøgningsfrist

Daghold:
2 uger inden studiestart.

Aftenhold:
Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag.

Kun hold med ledige pladser vises på hjemmesiden.

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, bliver du faktureret DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart, faktureres det fulde beløb.

Ved dokumenteret sygdom,­ afslag på Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) eller afslag fra a-kasse/jobcenter, ­kan afmelding ske gebyrfrit helt op til første undervisningsdag.