Har du ansvaret for et team, og vil du gerne være bedre rustet til forebygge og håndtere stress hos dine medarbejdere? Styrk din karriere med faget Stress i organisationen - Forebyggelse og håndtering.

  Faget er et valgfag på akademiuddannelsen i Ledelse, men kan også læses selvstændigt.

Bliv bedre til at håndtere og forebygge stress

Stress er af nogle blevet udråbt til en regulær folkesygdom. Med dette modul i bagagen kan du gøre dit til at afhjælpe stress i din organisation. Du vil nemlig lære at identificere stresssymptomer hos medarbejdere samt konkrete metoder til at forebygge og håndtere stress.

Indhold i faget:

    • Få grundlæggende viden om stress og forståelse af definitionerne af stress.
    • Hvordan du identificerer stressfremkaldende forhold og symptomer i din egen virksomhed eller organisation.
    • Lær at bruge relationerne mellem personer positivt og skab et delt ansvar for forebyggelse og håndtering af stress i organisationen.
    • Hvordan du som leder eller kollega kan indgå som sparringspartner i konkrete forebyggelses- eller håndteringssituationer.
    • Lær at stille professionelle spørgsmål, som både er empatiske og nysgerrige i din rolle som rådgiver eller leder.
    • Lær at anvende en række metoder med fokus på metodetriangulering, teori, data og analyse

Målgruppe

Du har måske som leder eller kollega selv oplevet stress eller set, hvad det kan gøre ved andre? Lige meget om stress er opstået på grund af arbejdsmiljø, kollegiale kontroverser eller problemer uden for arbejdspladsen, så fortjener stress som problematik din professionelle opmærksomhed. Det kan du give, når du har afsluttet dette modul.

Undervisning afholdes i samarbejde med UC Syd

Daghold: Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. 
Aftenhold & Online undervisning: Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag. 
Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.