Lær at analysere forhold og løsninger, der generelt vedrører problemstillinger indenfor national og international handel

Faget er obligatorisk på akademiuddannelsen i Salg og markedsføring.

Afdæk og udnyt virksomhedens fulde salgs- og markedspotentiale.

I dette fag lærer du at varetage hele markedsføringsprocessen for virksomheden. Fra den første dataindsamling og købsadfærdsanalyse til selve planlægningen og endelig implementering.

Du bliver skrap til at analysere og vurdere markedspotentialer på tværs af landegrænser, og skræddersy løsninger der matcher markedernes behov.

I faget arbejder vi med praksisnære problemstillinger, så du bliver i stand til at opstille løsningsforslag til både national og international markedsføring, samt udnytte hidtil usete udviklingsmuligheder for din virksomhed.

Indhold i faget:

  • Markedsanalyser og -potentiale
  • Internationalisering og strategi
  • Købsadfærd på B2B og B2C markeder
  • Segmentering og målgruppevalg
  • Branding og positionering

Målgruppe

Uddannelsen er for alle, der gerne vil have en større indsigt i, hvordan virksomheden kan positionere sig nationalt såvel som internationalt og opnå bedre salgsresultater. Det kan være, du arbejder med virksomhedens strategiske markedsføring eller i tæt kontakt med marketingafdelingen. 

Niveau

Faget er en del af akademiuddannelsen i Salg og markedsføring.

En akademiuddannelse svarer til en kort videregående uddannelse. Du kan tage faget som en del af din uddannelse eller som et selvstændigt kursus. 

Hvis du læser Akademiuddannelse i Ledelse kan du tage dette fag som valgfag.

Du kan med stor fordel vælge et Indledende kursus før eller sideløbende med, at du deltager på et fagmodul.

Vi gør opmærksom på, at  faget afsluttes med et skriftligt projekt og en mundtlig eksamen.

Er det længe siden, at du senest har skrevet en projekt-(opgave), så er det en god investering med et Indledende kursus i studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning. Her lærer du både om studieteknik og forskellige facetter i projektskrivning.

Tag en hel akademiuddannelse (AU)

Du kan tage en hel akademiuddannelse på typisk 2-3 år, enten på daghold eller aftenhold eller en kombination.

Du kan også sammensætte din uddannelse på tværs af retningerne. Se mere om den fleksible akademiuddannelse her

Læs mere om akademiuddannelsen i Salg og markedsføring

Realkompetencevurdering

Har du viden og erfaringer, men aldrig fået et papir på det? Så bør du overveje at få en realkompetencevurdering.

Realkompetencer er den viden, de færdigheder og de kompetencer, du på forskellig vis har erhvervet uden for det officielle uddannelsessystem. Hvis du får anerkendt disse kompetencer, får du et bevis.

Læs om realkompetencevurdering >>

Ansøgningsfrist

Daghold:
2 uger inden studiestart.

Aftenhold:
Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag.

Kun hold med ledige pladser vises på hjemmesiden.

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, bliver du faktureret DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart, faktureres det fulde beløb.

Ved dokumenteret sygdom,­ afslag på Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) eller afslag fra a-kasse/jobcenter, ­kan afmelding ske gebyrfrit helt op til første undervisningsdag.