Lær at sikre forståelse for salg i hele organisationen ved at skabe sammenhæng til virksomhedens strategiske målsætninger.

Faget Forretningsforståelse er et obligatorisk fag på Diplomuddannelse i Salg og markedsføring.

Forskningsprojektet ”Morgendagens Salg” afslørende, at salgsafdelinger særligt på B2B-markedet samarbejder for lidt med den øvrige organisation – og at salgets ressourcer derfor ikke udnyttes.
Dette fag giver dig en vigtig overordnet forståelse af virksomhedens interne og eksterne forhold – for eksempel ved at analysere eksisterende strategier og forretningsmodeller og vurdere virksomhedens økonomiske grundlag.

Du lærer blandt andet at udarbejde en økonomisk performanceanalyse relateret til virksomhedens strategi, forretningsgrundlag, omkostninger og prisstruktur og at finde frem til relevante løsningsmodeller. 

Endelig lærer du at analysere virksomhedens position i forhold til omgivelser og konkurrenter.

Forskningsprojektet ”Morgendagens Salg” er gennemført af Mogens Bjerre fra CBS (Copenhagen Business School), Customer Agency i samarbejde med DI Handel og Business Danmark, der organiserer salgs- og marketingansatte.

Indhold i faget:

  • Nødvendigheden af øget kunde- og markedsindsigt
  • Salgets rolle i samspil med den øvrige organisation, herunder forretningsudviklingen
  • Salgets betydning i forhold til virksomhedens resultater


Du lærer blandt andet at foretage en:

  • Omverdens analyse
  • Konkurrentanalyse
  • Analyse af virksomhedens økonomiske nøgletal


Vi er stolte af vores mange samarbejdspartnere på uddannelsen - et samrbejde, som altid sikrer de studerende hos os den nyeste viden på området.

              

Målgruppe:

Faget er for dig, der ønsker at blive stærkere i analyse, vurdering og refleksion over virksomhedens forretningsmodel og strategi og dermed styrke salgsafdelingens samarbejde med resten af organisationen samt sikre at salgets ressourcer udnyttes.

Niveau

Faget er en del af Diplomuddannelse i Salg og markedsføring. 

En diplomuddannelse svarer til en bacheloruddannelse, som er en mellemlang videregående uddannelse. Du kan tage faget som en del af din diplomuddannelse eller som et selvstændigt modul.

Læs mere om diplomuddannelsen i salg og markedsføring >>

Realkompetencevurdering

Har du viden og erfaringer, men aldrig fået et papir på det? Så bør du overveje at få en realkompetencevurdering.

Realkompetencer er den viden, de færdigheder og de kompetencer, du på forskellig vis har erhvervet uden for det officielle uddannelsessystem. Hvis du får anerkendt disse kompetencer, får du et bevis.

Læs om realkompetencevurdering >>

Ansøgningsfrist

Én uge før opstart.

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, fakturerer vi DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart, fakturerer vi det fulde beløb.