Ved du egentlig, hvad dine kunder er villige til at betale for – nu og i fremtiden?

Diplomfaget Kundeindsigt, trends og tendenser er et obligatorisk fag på Diplomuddannelsen - med fokus på Salg.

Virksomhedens udviklingspotentiale og strategiens effekt er direkte afhængig af din viden om relevante markeds- og kundetrends og din evne til at skabe værdi for kunderne med udgangspunkt i den viden. 

I Diplomfaget Kundeindsigt, trends og tendenser lærer du at strukturere det behov for dataindsamling, der opstår i en foranderlig verden, når du beskæftiger dig med strategi og forretningsudvikling i en virksomhed. 

Du får en dybdegående viden om forskellige undersøgelsesmetoder, og du lærer at analysere kunder og markeder. 

Det hele sker med udgangspunkt i konklusionerne fra et store danske forskningsprojekt ”Morgendagens Salg” med særlig fokus på at øge kunde- og markedsorienteringen i virksomheden.

Indhold i faget:

  • Kundesegmenter og undersøgelsesområder, der er relevante for virksomhedens behov for at øge kundeorienteringen og optimere salgsressourcerne
  • At anvende prædiktive analyser til at afdække virksomhedens behov for tilpasning af målgruppe og strategi
  • Vurdering af virksomhedens datagrundlag og anvendelse af analysemetoder for bedre at kunne forstå markeds- og forbrugertrends som udgangspunkt for at skabe kundeværdi
  • Forskellen på kvantitative og kvalitative analyser – og hvornår du bruger hvad



Vi er stolte af vores mange samarbejdspartnere på uddannelsen - et samarbejde, som altid sikrer de studerende hos os den nyeste viden på området.

              


Målgruppe:

Faget er for dig, der ønsker at blive bedre til at vurdere kundesegmenter, trends og tendenser som udgangspunkt for at optimere virksomhedens strategi og kundeværdiskabelse. 

Du får kompetencer til at udvælge de rette metoder og gennemføre relevante analyser, som du efterfølgende kan anvende i din udvikling af virksomhedens vækstpotentiale.

Niveau

Faget er en del af Diplomuddannelsen i Salg og markedsføring. 

En diplomuddannelse svarer til en bacheloruddannelse, som er en mellemlang videregående uddannelse. Du kan tage faget som en del af din diplomuddannelse eller som et selvstændigt modul.

Læs om diplomuddannelsen i salg og markedsføring >>

Realkompetencevurdering

Har du viden og erfaringer, men aldrig fået et papir på det? Så bør du overveje at få en realkompetencevurdering.

Realkompetencer er den viden, de færdigheder og de kompetencer, du på forskellig vis har erhvervet uden for det officielle uddannelsessystem. Hvis du får anerkendt disse kompetencer, får du et bevis.

Læs om realkompetencevurdering >>

Ansøgningsfrist

Én uge før opstart.

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, fakturerer vi DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart, fakturerer vi det fulde beløb.