På faget Fundraising i praksis får du teoretisk og praktisk viden til at kunne gennemføre mindre og større fundraisingsprojekter. Lige fra informationsindsamling til relationsarbejde

  Faget er et valgfag på akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling.

Gennem faget Fundraising i praksis  får du teoretisk og praktisk viden til at kunne forstå praksis og central anvendt teori indenfor fundraising.

Samtidig lærer du at bruge centrale metoder og værktøjer i fundraisingarbejdet som f.eks. informationsindsamling, opbygning af diverse kampagner, indtægtsskabende aktiviteter, relationsarbejde, donor- og sponsorkommunikation.

Indhold i faget:

  • Grundlæggende fundraisingteori og metode
  • Kampagneværktøjer og -planlægning
  • Informationsindsamling
  • Målgruppeanalyse
  • Fundraisingkanaler
  • Indtægtsskabende aktiviteter
  • Fundraisingkommunikation
  • Relationsarbejde
  • Etiske elementer i fundraisingarbejdet.

Fundraising i praksis sammenlæses med Fundraising Manager.

Målgruppe

Faget er for dig, der gerne vil klædes på med den nyeste viden om anvendt teori og metode inden for lovgivning og relationsopbygning. Eller du vil have værktøjer til at identificere nye indtægtsskabende aktiviteter og vurdere en indsamlingskampagne i forhold til målgruppe og kanaler.

Tilmeld dig hurtigst muligt

Daghold: Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. 
Aftenhold: Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag. 
Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.