Digital markedsføring er skræddersyet til dig, som godt kunne tænke dig at få styrket dine kompetencer inden for markedsføring via sociale medier.

Effektive digitale løsninger via indsigt i mennesker, teknologi og kommunikation - sætter agendaer. Dette inkluderer analyse og vurdering af markedspotentialet, udvikling af digitale markedsføringsstrategier, planlægning af konkrete digitale markedsføringsaktiviteter samt måling og optimering af den digitale markedsføring.

På faget lærer du at arbejde sikkert og effektivt med udviklingen af din virksomheds digitale tilstedeværelse og markedsføring på både strategisk og praktisk niveau. Yderligere lærer du at anvende webstatistikker og behandle data og på den baggrund uddrage konsekvenserne for markedsføringsindsatsen.

  Faget er et valgfag på akademiuddannelsen i Salg og Markedsføring.

Indhold i faget:

  • Digitale strategi, webanalyse og søgemaskineoptimering
  • Sociale medier og centent marketing
  • Udvikle koncepter til alle digitale platforme
  • Bugertest, målsætninger og KPI (Key Performance Indicators)
  • Forbedre brugervenligheden
  • Relevant jura inden for digital markedsføring

Målgruppe

Faget Digital markedsføring er for dig, der gerne vil opnå en større viden og forståelse for digital markedsføring og samtidig styrke dine kompetencer, inden for de nyeste digitale markedsføringsværktøjer. 

Tilmeld dig hurtigst muligt

Daghold: Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. 
Aftenhold & Online undervisning: Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag. 
Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.

Tilmelding på denne side er for dig, der er i job. Hvis du er ledig kan du tilmelde dig her >>