Lær at analysere forhold og løsninger, der generelt vedrører problemstillinger indenfor national og international handel

  Faget er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i Salg og markedsføring.

På faget Markedsinformation og -analyse får du teorier og praksis på plads til, at kunne deltage professionelt i virksomhedens internationale markedsføringstiltag.

I dette fag lærer du at varetage hele markedsføringsprocessen for virksomheden. Fra den første dataindsamling og købsadfærdsanalyse til selve planlægningen og endelig implementering.

Du bliver skrap til at analysere og vurdere markedspotentialer på tværs af landegrænser, og skræddersy løsninger der matcher markedernes behov.

I faget arbejder vi med praksisnære problemstillinger, så du bliver i stand til at opstille løsningsforslag til både national og international markedsføring, samt udnytte hidtil usete udviklingsmuligheder for din virksomhed.

Indhold i faget:

  • markedsanalyser, inkl. dataindsamling og analyse af markedspotentialet
  • segmentering, herunder kundegrupper, differentiering, branding og positionering
  • købsadfærd og købskriterier på B2B såvel som B2C markedet
  • internationaliseringsprocessen, herunder markedsudvælgelse og handel på tværs af grænser og kulturer

Målgruppe

Akademifaget Markedsinformation og -analyse er særligt relevant for dig, der gerne vil være i stand til at analysere virksomhedens markedspotentiale med henblik på øget salg.

Tilmeld dig hurtigst muligt

Daghold: Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. 
Aftenhold: Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag. 
Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.