Faget Marketingstrategi og forretningsudvikling giver dig kompetencer til i praksis at kunne bidrage til analyse og løsning af virksomhedens strategiske salgs- og markedsføringsopgaver

  Faget er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i Salg og markedsføring.

Formålet med faget er, at give dig en afsætningsstrategisk kompetence, som bygger på en helhedsforståelse af de grundlæggende afsætningsmæssige forhold, begreber, modeller og værktøjer, så du kan deltage aktivt i salgs- og markedsføringsopgaverne

Du bliver i stand til at analysere og vurdere virksomhedens aktuelle afsætningsmæssige situation. Ud fra analysearbejdet får du redskaber til at vurdere, hvilke afsætningsmæssige tiltag virksomheden med fordel kan sætte i værk fremadrettet. 
Du opnår kompetencer til at kunne bidrage til analyse og løsning af virksomhedens strategiske salgs- og markedsføringsopgaver.

Indhold i faget:

  • Grundlæggende markedsføringsbegreber.
  • Virksomheders økonomiske situation.
  • Juridiske forhold.
  • Metode

Målgruppe

Faget er særligt relevant for lederen og andre med ansvar for virksomhedens afsætning af produkter og ydelser.

Tilmeld dig hurtigst muligt

Daghold: Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. 
Aftenhold & Online undervisning: Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag. 
Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.