På faget Oplevelsesøkonomi lærer du, at arbejde med at skabe og sælge oplevelser og events

  Faget er et obligatorisk fag på Akademiudannelse Oplevelsesøkonomi.

På faget Oplevelsesøkonomi rustes du til at arbejde med oplevelsesbaseret kommunikation og storytelling, og at benytte oplevelsesøkonomien strategisk i virksomheden.
Du får indblik i branchens grundlæggende principper, og får de kompetencer der gør at du kan bidrage til at skabe værdi gennem oplevelser. Vi ser på oplevelsesøkonomien og dens betydning i samfundet, best practice og erfaringer indenfor oplevelsesøkonomien, og hvordan du designer gode oplevelser i praksis.

Indhold i faget:

  • Oplevelsesøkonomi som tidsfænomen
  • Forskellige perspektiver på oplevelsesøkonomi
  • Fremtidens forbruger
  • Design af oplevelser
  • Idégenereringsværktøjer
  • Ledelsesteorier, der understøtter forandring og differentiering
  • Udvikling af oplevelseskoncepter
  • Værktøjer og modeller til praktisk anvendelse i oplevelsesøkonomisk kontekst
  • Oplevelsesøkonomi i forskellige værdikæder
  • Oplevelsens DNA
  • Oplevelsesøkonomi – best practice og erfaringer

Målgruppe

Faget Oplevelsesøkonomi er relevant for dig, der vil have forståelse for oplevelsesøkonomien og dens muligheder i forhold til forretningsudvikling, samt vil kunne planlægge og udvikle ideer til brug i virksomheden.

Tilmeld dig hurtigst muligt

Daghold: Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. 
Aftenhold: Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag. 
Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.