På faget Forretningsforståelse i detailhandlen få du en professionel forståelse for forretningen

  Faget er et valgfag på Akademiudannelse Retail.

Gennem analyse, vurdering og refleksion over praksis og teori udvikler du din forståelse for virksomhedens forretningsforståelse.

Vi arbejder med økonomiske data og sammenhænge på markedet, herunder resultatopgørelse, balance og likviditet. Faget klæder dig også på til at forstå og anvende nøgletal.

Indhold i faget:

  • Resultatopgørelse, balance og likviditet
  • Nøgletal og anvendelse af disse
  • Profil og Image via markedsundersøgelser
  • Konkurrentanalyse via virksomhedens SWOT analyse
  • Værdikæden
  • Udvikling af egen læring og egen praksis
  • Metodeteori med fokus på problemformulering og metode

Målgruppe

Faget er for dig, der vil være skarp til at analysere og vurdere, hvordan service, oplevelser, vareudvalg og tilgængelighed kan være med til at skabe værdi.

Tilmeld dig hurtigst muligt

Daghold: Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. 
Aftenhold: Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag. 
Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.