Du behøver ikke være digitalt indfødt for med stor fordel at kunne bruge digitale værktøjer i dit salgsarbejde. 

Faget er et valgfag på akademiuddannelsen i Salg og markedsføring.

Digitale salgsværktøjer kan ruste dig og salgsafdelingen med data og analyser, så I derefter kan foretage aktive og værdiskabende handlinger for kunderne.

Desværre udnytter de færreste sælger og salgsafdelinger mulighederne. Det viser det nye, danske forskningsprojekt ”Morgendagens Salg.”

Faget her giver dig imidlertid kompetencer, der bygger på en grundlæggende forståelse for begreber, modeller og værktøjer inden for digital markedsføring. Så kan du nemlig forestå og tage del i analyser, planlægning og praktisk anvendelse af digital markedsføring.

Dette inkluderer analyse og vurdering af markedspotentialet, udvikling af digitale markedsføringsstrategier, planlægning af konkrete digitale markedsføringsaktiviteter samt måling og optimering af den digitale markedsføring.

For salgsafdelingen er det særlig vigtig viden, fordi den betyder, at I kan digitalisere kundevendte touchpoints og salgsunderstøttende værktøjer, bruge kundedata og digitale platforme i værdiskabelsen og sikre, at I alle har digital adgang til relevante kundedata.

Indhold i faget:

  • Digital strategi, målsætninger og KPI (key performance indicators)
  • Søgemaskineoptimering
  • Digital annoncering
  • Social selling
  • Sociale medier og content marketing
  • Email Marketing

Målgruppe

Faget her er for dig, som vil bruge digitale værktøjer til at understøtte jeres salg, og som har brug for et undervisnings-forløb, der på en gang tager hensyn til, at der er mange nye begreber og samtidig giver dig overblik over digitale muligheder på et ret højt niveau.

Niveau

Faget bygger på studieordningen for Digital Markedsføring og er en del af Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring.

En akademiuddannelse svarer til en kort videregående uddannelse. Du kan tage faget som en del af din uddannelse eller som et selvstændigt kursus.

Du kan med stor fordel vælge et Indledende kursus før eller sideløbende med, at du deltager på et fagmodul.

Vi gør opmærksom på, at  faget afsluttes med et skriftligt projekt og en mundtlig eksamen.

Er det længe siden, at du senest har skrevet en projekt-(opgave), så er det en god investering med et Indledende kursus i studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning. Her lærer du både om studieteknik og forskellige facetter i projektskrivning.

Tag en hel akademiuddannelse (AU)

Du kan tage en hel akademiuddannelse på typisk 2-3 år, enten på daghold eller aftenhold eller en kombination.

Du kan også sammensætte din uddannelse på tværs af retningerne. Se mere om den fleksible akademiuddannelse her

Læs mere om akademiuddannelsen i Salg og markedsføring - med speciel fokus på salg 

Realkompetencevurdering

Har du viden og erfaringer, men aldrig fået et papir på det? Så bør du overveje at få en realkompetencevurdering.

Realkompetencer er den viden, de færdigheder og de kompetencer, du på forskellig vis har erhvervet uden for det officielle uddannelsessystem. Hvis du får anerkendt disse kompetencer, får du et bevis.

Læs om realkompetencevurdering >>

Ansøgningsfrist

Daghold:
2 uger inden studiestart.

Aftenhold:
Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag.

Kun hold med ledige pladser vises på hjemmesiden.

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, bliver du faktureret DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart, faktureres det fulde beløb.

Ved dokumenteret sygdom,­ afslag på Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) eller afslag fra a-kasse/jobcenter, ­kan afmelding ske gebyrfrit helt op til første undervisningsdag.