Udnyt virksomhedens vækstpotentiale bedre ved at arbejde mere strategisk med salget.

Faget er et valgfag på akademiuddannelsen i Salg og markedsføring, og er opbygget på faget strategisk salg.

Få overblik over virksomhedens mange eksportmuligheder. På dette fag lærer du at vurdere valg af eksportmarkeder, eksportformer og internationale afsætningskanaler.

På dette fag lærer du at planlægge og gennemføre salg på både B2B- og B2C-markedet med udgangspunkt i en funktion som salgsansvarlig. I en foranderlig verden, ændringer i kundernes indkøbsstrategi samt i konklusionerne fra det store danske forskningsprojekt ”Morgendagens Salg”, får du indsigt i, hvordan du kan implementere de forskningsbaserede 7 salgsdyder gennem effektiv salgsledelse, som skaber øget kundeværdi og samtidig øger din virksomheds kundeorientering. 

Du får kort sagt dybdegående viden om de nyeste metoder til at vinde nye kunder og samtidig fastholde og øge omsætningen blandt eksisterende kunder.

Indhold i faget:

  • Salgsstrategi og -planlægning.
  • Forretningsforståelse og værdiskabelse i en foranderlig verden.
  • Udvikling af, og opfølgning på, salgsprocesser, herunder lead- og pipeline-management, risikostyring, key account management, netværkssalg, forhandlersalg og så videre.
  • Salgsledelse, herunder performancesamtaler, motivation og coaching.
  • Forandringsledelse, herunder indførelse af nye teknologier i salgsprocessen, ændring af salgskulturen, udvikling af salgsorganisationen med mere.

Målgruppe:

Faget salgsledelse (eller strategisk salg og salgsledelse) er for dig, der har selvstændigt ansvar for at udvikle og optimere salget – gennem egne sælgere eller eksterne forhandlere.

Faget er en del af Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring.

              

Vi er stolte af vores mange samarbejdspartnere på uddannelsen - et samrbejde som altid sikre os den nyeste viden på området.

Niveau

Faget er en del af akademiuddannelsen i Salg og markedsføring.

En akademiuddannelse svarer til en kort videregående uddannelse. Du kan tage faget som en del af din uddannelse eller som et selvstændigt kursus.

Du kan med stor fordel vælge et Indledende kursus før eller sideløbende med, at du deltager på et fagmodul.

Vi gør opmærksom på, at  faget afsluttes med et skriftligt projekt og en mundtlig eksamen.

Er det længe siden, at du senest har skrevet en projekt-(opgave), så er det en god investering med et Indledende kursus i studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning. Her lærer du både om studieteknik og forskellige facetter i projektskrivning.

Tag en hel akademiuddannelse (AU)

Du kan tage en hel akademiuddannelse på typisk 2-3 år, enten på daghold eller aftenhold eller en kombination.

Du kan også sammensætte din uddannelse på tværs af retningerne. Se mere om den fleksible akademiuddannelse her

Læs mere om AU i salg og markedsføring 

Realkompetencevurdering

Har du viden og erfaringer, men aldrig fået et papir på det? Så bør du overveje at få en realkompetencevurdering.

Realkompetencer er den viden, de færdigheder og de kompetencer, du på forskellig vis har erhvervet uden for det officielle uddannelsessystem. Hvis du får anerkendt disse kompetencer, får du et bevis.

Læs om realkompetencevurdering >>

Ansøgningsfrist

Daghold:
2 uger inden studiestart.

Aftenhold:
Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag.

Kun hold med ledige pladser vises på hjemmesiden.

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, bliver du faktureret DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart, faktureres det fulde beløb.

Ved dokumenteret sygdom,­ afslag på Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) eller afslag fra a-kasse/jobcenter, ­kan afmelding ske gebyrfrit helt op til første undervisningsdag.