Forstå dine kunder, skab samarbejde med kundeservice, logistik, produktion og markedsføring og opnå bedre salgsresultater til gavn for hele virksomheden.

Faget er et valgfag på akademiuddannelsen i Salg og markedsføring.

I forskningsprojektet ”Morgendagens Salg” viste det sig, at rigtig mange salgsafdelinger samarbejder for lidt med den øvrige organisation, og at mange virksomheder ikke er gode nok til at tage betaling for den værdi, de rent faktisk skaber.

Det er så udbredte problematikker, at du sikkert kan genkende det fra din egen arbejdsplads.I dette fag giver vi dig derfor mulighed for at arbejde målrettet med dit eget salgsarbejde. Du får indblik i og forståelse for dine forskellige kundetyper, og hvordan du afkoder dem. 

Du lærer at tilpasse din egen adfærd efter deres, så dine fremtidige møder bliver mere værdifulde for begge parter – og så dit tilbud klart adskiller sig fra konkurrenternes.

Salgspsykologi og grundlæggende salg lærer dig også at bruge konkrete værktøjer til at planlægge og prioritere din tid effektivt. Desuden lærer du om personlig planlægning og udvikling, samt hvordan du forebygger negativ stress i salgsarbejdet.

Tilmelding på denne side er for dig, der er i job. Hvis du er ledig; tilmeld dig her >>

Indhold i faget:

  • Persontyper og adfærdsforståelse
  • Salgs- og kommunikationsstrategier
  • Tillidsskabende kommunikation
  • Præsentations- og argumentationsteknikker
  • Planlægning og prioritering
  • Stresshåndtering
  • Værdibaseret salg og after sale services

Målgruppe

Salgspsykologi er for dig, der ønsker større forståelse for, hvordan psykologi påvirker kunderne og deres køb, og hvordan du anvender kommunikation, der matcher forskellige persontyper.

              

Vi er stolte af vores mange samarbejdspartnere på uddannelsen - et samrbejde som altid sikre os den nyeste viden på området.

Niveau

Faget er en del af akademiuddannelsen i Salg og markedsføring.

En akademiuddannelse svarer til en kort videregående uddannelse. Du kan tage faget som en del af din uddannelse eller som et selvstændigt kursus.

Du kan med stor fordel vælge et Indledende kursus før eller sideløbende med, at du deltager på et fagmodul.

Vi gør opmærksom på, at  faget afsluttes med et skriftligt projekt og en mundtlig eksamen.

Er det længe siden, at du senest har skrevet en projekt-(opgave), så er det en god investering med et Indledende kursus i studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning. Her lærer du både om studieteknik og forskellige facetter i projektskrivning.

Tag en hel akademiuddannelse (AU)

Du kan tage en hel akademiuddannelse på typisk 2-3 år, enten på daghold eller aftenhold eller en kombination.

Du kan også sammensætte din uddannelse på tværs af retningerne. Se mere om den fleksible akademiuddannelse her

Læs mere om akademiuddannelsen i Salg og markedsføring - med speciel fokus på salg 

Realkompetencevurdering

Har du viden og erfaringer, men aldrig fået et papir på det? Så bør du overveje at få en realkompetencevurdering.

Realkompetencer er den viden, de færdigheder og de kompetencer, du på forskellig vis har erhvervet uden for det officielle uddannelsessystem. Hvis du får anerkendt disse kompetencer, får du et bevis.

Læs om realkompetencevurdering >>

Ansøgningsfrist

Daghold:
2 uger inden studiestart.

Aftenhold:
Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag.

Kun hold med ledige pladser vises på hjemmesiden.

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, bliver du faktureret DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart, faktureres det fulde beløb.

Ved dokumenteret sygdom,­ afslag på Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) eller afslag fra a-kasse/jobcenter, ­kan afmelding ske gebyrfrit helt op til første undervisningsdag.