Fag, Akademiniveau

Kundeforståelse og oplevelsesdesign

Lær at sætte dig i kundens sted og designe oplevelser, der skaber værdi. Du arbejder med data, adfærd og kundeindsigter – og lærer at omsætte dem til service, der rammer plet.

5 ECTS
Varighed 4 gange
Næste start 17. okt 2025
Næste tilmeldingsfrist 16. okt 2025
Lokationer Esbjerg, Sønderborg
Pris 5.000 DKK
Bliv ringet op
Se kommende hold
5.000 DKK Litteratur og forplejning kan tilkøbes

Næste tilmeldingsfrist d. 16. okt 2025
service-07

Lær dine kunder at kende – og skab oplevelser, der rammer plet

Hvordan ser verden ud fra kundens perspektiv? På faget Kundeforståelse og oplevelsesdesign lærer du at kortlægge kundens rejse, afdække behov og designe oplevelser, der skaber værdi. Du får redskaber til at forstå adfærd og forventninger – og til at omsætte den viden til service, der gør en forskel. 

Praktiske redskaber du kan bruge med det samme

Du bliver trænet i at indsamle og analysere data om kunders ønsker, behov og oplevelser. Du arbejder med metoder til at skabe serviceforløb, der ikke bare tilfredsstiller – men overrasker og begejstrer. Med værktøjer fra oplevelsesdesign og kundeforståelse lærer du at skabe sammenhæng mellem strategi og praksis i hver eneste kundekontakt. 

Det får du ud af faget

  • Indblik i kunders adfærd og beslutningsprocesser 
  • Metoder til dataindsamling og analyse af kundeoplevelser 
  • Redskaber til at kortlægge og forbedre kunderejsen 
  • Evne til at omsætte kundedata til bedre serviceydelser 
  • Forståelse for, hvordan du designer oplevelser med effekt 

For dig der vil sætte kunden i centrum

Faget er til dig, der arbejder med kunde- eller gæstekontakt – og som vil sikre, at din service rammer rigtigt. Uanset om du arbejder med detail, events, turisme eller kundeservice, giver faget dig værktøjer til at forstå dine kunder og skabe oplevelser, de husker. 

VIKING logo - jpg
andritz_logo
Logo C&D Foods
Semco Maritime logo
MacArtney-UT---Black

Brug for hjælp?

579e048b93326a5d9777bc38d6d2eb9cc174296a Louise Skovning Behrendsen Uddannelsesvejleder T: +45 41 99 12 65
Kontakt_Lotte Lotte Brinck Konsulent og uddannelsesvejleder T: +45 41 77 57 69

Kommende hold

Faget Kundeforståelse og oplevelsesdesign består af 4 dage og giver 5 ECTS-point. Det kan tages som en del af en fuld akademiuddannelse eller som et enkeltstående fag. Faget indgår i Akademiuddannelsen i Service og Oplevelser og giver dig praksisnære værktøjer, som du kan bruge direkte i dit arbejdsliv.

Sådan kommer du i gang
Tilmeld dig et hold, eller kontakt vores vejleder for hjælp til at planlægge dit forløb.

Værd at vide

Uddannelsen retter sig mod dig der i forvejen har en uddannelse, har været på arbejdsmarkedet i minimum 2 år, og gerne vil have en videregående uddannelse eller specialisere dig indenfor et særligt område – uden at skulle sige dit arbejde op.

For at blive optaget på en akademiuddannelse skal du opfylde én af følgende betingelser:

  • En relevant erhvervsuddannelse
  • En relevant grunduddannelse for voksne (GVU)
  • En gymnasial uddannelse
  • En anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som ovenstående

Suppleret med 2 års relevant erhvervserfaring, som du har fået sideløbende med, eller efter, endt adgangsgivende eksamen

Akademi- og diplommoduler er i høj kurs på arbejdsmarkedet, og medarbejdere med en akademi- eller diplomuddannelse er eftertragtede. Derfor kan du søge om økonomisk tilskud til vores uddannelser. Mange kan søge en eller anden form for tilskud til uddannelse. Men ikke alle er klar over det. Derfor har vi samlet de vigtigste oplysninger, så du ikke risikerer at overse denne mulighed.