I faget salg og markedsføring får du grundlæggende viden om salg og markedsføring i relation til byggebranchen

  Faget er et valgfag på akademiuddannelsen i Byggekoordination.

Strategisk og praktisk arbejde med salg og markedsføring i byggebranchen.
Du får viden om at analysere aktuelle markedsforhold og lære at se muligheder. Derudover bliver du klar til at kunne påtage dig konkret salgsarbejde i virksomheden. 

Undervisningen lærer dig om købsadfærd hos den enkelte forbruger, men også hos virksomheder. Derudover får du også viden om segmentering, målgruppevalg og konkurrentanalyse. Med afsæt i denne viden kan du udarbejde en markedsføringsplan, som du kan føre ud i livet i din virksomhed eller i dit job.

Indhold i faget:

  • Købsadfærd B2B og B2C
  • Segmentering
  • Målgruppevalg
  • Konkurrentanalyse
  • Virksomhedens handlingsparametre (marketing mix – de 7 p'er)
  • Marketingsplan

Målgruppe

Faget er for dig der er med i udarbejdelsen af virksomhedens strategiske markedsføring og udvikling af markedsføringsplanen.

Tilmeld dig hurtigst muligt

Daghold: Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. 
Aftenhold & Online undervisning: Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag. 
Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.