På faget Kommunikation i praksis lærer du selvstændigt og professionelt at varetage skriftlige, verbale og digitale kommunikationsopgaver i forskellige kontekster

  Faget er et obligatorisk på akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling.

Formålet med faget kommunikation i praksis er at kvalificere dig til selvstændigt og professionelt at varetage skriftlige, verbale og digitale kommunikationsopgaver i forskellige kontekster.

Med udgangspunkt i den enkelte kommunikationsopgave, lærer du at analysere og vurdere opgaven med henblik på en professionel løsning af denne. I undervisningen beskæftiger vi os med følgende emneområder: Kommunikationspsykologi, kommunikationsmodeller, planlægnings- og formidlingsværktøjer, kommunikationsopgaven i praksis, præsentationsteknik, og målgrupper.

Indhold i faget:

  • Kommunikationsplanlægning
  • Målgruppesegmentering
  • Sprog, tekstproduktion og digital kommunikation
  • Kommunikationspsykologi
  • Kommunikationsteorier, -modeller og -værktøjer
  • Verbal og nonverbal kommunikation
  • Dialogbaseret kommunikation
  • Medievalg

Målgruppe

Kommunikation i praksis fokuserer primært på virksomhedskommunikation, og er relevant for dig, der gerne vil udvide dine kompetencer inden for kommuniktion, så du effektivt kan løse din virksomheds mundtlige, skriftlige og digitale kommunikationsopgaver. 

Tilmeld dig hurtigst muligt

Daghold: Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. 
Aftenhold: Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag. 
Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.

Tilmelding på denne side er for dig, der er i job. Hvis du er ledig kan du tilmelde dig her.