Faget Sociale medier og indhold giver dig kompetencer til at lave analyser, så du kan vurdere potentialet for brugen af sociale medier i en konkret situation samt opstille og udvælge forskellige løsningsmodeller i forhold til online salg og markedsføring.

  Faget er et valgfag på akademiuddannelsen i Salg og markedsføring og specielt til dig, der ønsker en salgsprofil.

Med et udviklingsbaseret fokus lærer du om centrale begreber og termologi inden for den sociale medieverden, hvorefter du selv kan producere socialt indhold til forskellige typer af platforme.

Du får viden om:

  • trends og tendenser inden for sociale medier
  • digital markedsføring via sociale medier
  • indholdsproduktion, nyhedsbreve og influencer-marketing
  • webanalyse af content performance.

Deltagelse i faget vil give dig færdigheder du kan anvende på en række af sociale medier. Vurdere potentialet samt opstille og udvælge forskellige løsningsmodeller i forhold til sociale medier i relation til online salg og markedsføring. Formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller samt præsentere resultater til kollegaer, samarbejdspartnere og ikke-specialister.

Indhold i faget:

  • Trends og tendenser inden for sociale medier
  • Digital markedsføring via sociale medier
  • Indholdsproduktion, nyhedsbreve og influencer-marketing
  • Webanalyse af content performance

Målgruppe

Faget i sociale medier og indhold er oplagt for dig, der arbejder eller vil arbejde med den tekniske forståelse af sociale medier samt produktion af multimodalt indhold til sociale medieplatforme.

Tilmeld dig hurtigst muligt

Daghold: Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. 
Aftenhold & Online undervisning: Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag. 
Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.